Cerita Sedih Wasiat Terakhir Nenek Pada Cucunya

Karim anak yatim piatu. Sejak dari kecik dibela oleh neneknya..Nenek si Karim ni pulak bukannya orang senang, kais pagi makan malam. Namun pelajaran dinombor satukan..Stelah lama bergelumang dengan kemiskinan Karim pun besar dan dapat belajar ke oversea...tu pun dpt tajaan govemen.tp takpa la..syukur..Setelah lama belajar, akhirnya Karim balik Malaysia dengan segenggam PHD lantas atas rezekinya dia ditawarkan bekerja dgn govemen

Masa berlalu...dah dapat kerja dan gaji besar, kebajikan neneknya tidak diabaikan..sgala kemudahan disediakan bg membalas jasa dan menjaga.

Kini tiba masanya Karim bersedia untuk kawin. Ditakdirkan Karim dapat rezeki dengan anak jutawan. Wah, bertuah badan. Lantas mulai saat tu, Karim berenti kerja dan kerja dgn company bapak mertuanya...Disamping tu pulak, dia dah mula lupakan neneknya...Lama-lama sekali baru jenguk..Pulang ke kampung pun seorang diri sbb si isteri malu dan jatuh standard katanya...

Ajal maut ditangan tuhan. Takdir penentu segalanya.

Dipendekkan cerita, company bapak mertua Karim dah nak bangkrup...Karim susah hati dan mula rasa goyang...kepala serabut sbb company dia yg handle...

Tiba satu hari dia dpt SMS dari neneknya...Pulang Sekarang, Aku Dah Sakit Tenat....Karim segera pulang...Sampai kat rumah dah ramai org baca yassin...tanda2 neneknya makin uzur...lalu drama air mata bermula..Karim memohon ampun maaf atas kealpaan dia selama ni membiarkan si nenek terabai..Neneknya memaafkan Karim dan berpesan..Kalau aku dah tiada nanti, bacalah surat wasiat dalam almari tu...kata neneknya sambil tersenyum dan mengucap lalu ditakdirkan meninggal dunia...

Setelah segalanya selesai...karim yg tak sabar2 mencari dan membaca surat wasiat satu persatu....Pendek dan ringkas jer suratnya..rupa-rupanya banyak harta arwah ni...kata karim girang...Karim pun membacanya...

Karim si cucuku sayang,

Sepeninggalan nenek...nenek wasiatkan untuk kau sebidang tanah dalam FB ni untuk kau jaga hingga akhir hayat. Ingat jangan hampakan harapan nenek ni.
p/s: Jangan lupa juga siram pokoknya hari-hari..passwordnya nombor ic nenek tau..Sekian.


2 comments:

ASaDa RyutaRo said...

sadis betul wasiat nenek, dah nak meninggal pun sempat lagi ingat kat FB. siap pesan suh terus usahakan lagi. hahaha..

aimie said...

hahaahahahahahha XD nenek moden

Post a Comment