5 ayat yg biasa diucapkan wanita

5 ayat yang biasa diucapkan wanita


1. “Takpe la kalu camtu”
Berhati-hatilah anda kalau mendengar ayat nie.. cuba tengok reaksi wajahnya camna, tersenyum ke tengah ‘muncung’? Kalau tersenyum tu – maknanya memang betul2 ‘takpelah’(fuhh lega:-))…tapi kalau sedikit muncung – MUNGKIN ada yang tak kena.



2. “Saya dah hampir siap nie”
Mengikut kelaziman, ayat nie akan diucapkan sejurus selepas anda mengajak pasangan anda untuk keluar ke mana-mana tempat. Dan kemudian akan bermulalah proses ‘bersiap’ bagi wanita. Satu yang korang kena tahu, jangan mencelah atau berkata apa-apa semasa proses ini berlaku kerana mungkin korang terpaksa tunggu lebih lama…!


3. “Oh, takde apa-apa la..”
Sebenarnya, ‘takde apa-apa’ bermaksud ‘ada something la tu’… mungkin si dia tengah marah (senyap-senyap) kat anda, atau anda terkata sesuatu yang membuatkan hatinya terasa ke.


4. “Mana satu baju yang patut saya beli yang, baju merah ke baju biru?” / “Abang rasa kasut tumit tinggi nie sesuai tak dengan saya? Ke saya patut beli sandal jer?” ….
Soalan-soalan di atas agak biasa ditanya apabila kamu keluar shopping bersama-sama? Sebenarnya, peranan anda ialah untuk mengeluarkan pendapat dan membantu si dia membuat pilihan. Tapi, yang tak syoknya, kadang-kadang si dia tak mendengar atau tak ikut pun jawapan yang kita beri. Kalau kita kata A, dia pilih B:-) Ini mungkin kerana dia sudahpun ada pilihannya sendiri, tetapi saje je buat-buat tanya.

3 comments:

Onitsuka_hana said...

1 dan 3 mmg slalu lah hna ucap.haha

ieyza afieyna said...

betul2.. hehe

ZaiYanAiRid said...

kate 5..tp nmpk 4 je heee

Post a Comment